ترخیص کالا سهای

مزیت لامپ های LED برای محیط زیست

led lights and environment

مزیت لامپ های LED برای محیط زیست

مراقبت از محیط زیست مسئولیتی است که همه باید در مقابل آن احساس مسئولیت کنند. بیشتر مردم از فرآیند‌های سازگار با محیط زیست مانند بازیافت برای کاهش میزان زباله تولیدی و همچنین کاهش میزان تولید کربن آگاه هستند. با این حال‌ افراد زیادی از تکنولوژی‌های جدید که می‌توانیم در جهت کاهش انتشار کربن استفاده کنیم، بی‌اطلاع هستند. مثال خوبی از این مقوله لامپ‌های LED است که مزایای زیست محیطی بسیاری را به همراه دارد.

بهره‌وری انرژی

لامپ‌های LED تا 80 درصد کارآمد تر از لامپ‌های سنتی مانند لامپ‌های فلورسنت و رشته ای هستند. 95 درصد انرژی در لامپ‌های LED به نور تبدیل می‌شوند و تنها 5 درصد آن به شکل گرما هدر می‌رود. در مقایسه با لامپ های فلورسنت که 95 درصد انرژی را به گرما تبدیل می‌کنند و تنها 5 درصد از آن تبدیل به نور می‌شود! یک لامپ معمولی فلورسنت 84 وات را می‌توان با یک لامپ LED 34 وات جایگزین کرد و همان مقدار نور را بدست آورد. مصرف انرژی کمتر باعث کاهش تقاضای نیروگاه‌های برق می‌شود لذا کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای را در پی دارد.

عاری از عناصر سمی

لامپ‌های LED عناصر سمی ندارد. اکثر ادارات در حال حاضر از لامپ‌های فلورسنت استفاده می کنند که حاوی مواد شیمیایی خطرناک مانند جیوه هستند. که در هنگام دفن زباله‌های این تجهیزات باعث ورود آلودگی به محیط می‌شوند. همچنین‌ روش‌های دفع این زباله‌ ها مستلزم صرف هزینه و انرژی فراوان است بنابراین روی آوردن به لامپ‌های LED از هزینه و زمان موردنیاز برای دفع پسماند های این لامپ‌ها جلوگیری می‌کند و به حفاظت از محیط زیست دربرابر زباله‌های سمی بیشتر کمک می‌کند.

استفاده حداقلی لامپ

لامپ‌های LED کیفیتی بهتر در پخش نور دارند و نور را در یک جهت متمرکز می‌کنند در مقابل انواع دیگر لامپ که انرژی را با انتشار نور در تمام جهات هدر می‌دادند. (اغلب سطح هایی که نور نیاز ندارند مانند سقف). این به این معنی است که لامپ‌های LED کمتری برای دستیابی به همان سطح روشنایی مورد نیاز است که توسط لامپ‌های فلورسنت و رشته‌ای ایجاد می‌شود. لامپ‌های کمتر مصرف انرژی را کاهش می‌دهند و بنابراین برای محیط زیست سودمند خواهند بود.

طول عمر

طول عمر بیشتر به معنی کاهش انتشار کربن است. طول عمر لامپ‌های LED شش بار بیشتر از انواع دیگر لامپ است و نیاز به جایگزینی مکرر را کاهش می‌دهد. این منجر به استفاده از لامپ‌های کمتر و از این رو منابع کمتر برای فرایندهای تولید، بسته بندی و حمل و نقل می‌شود.

تاثیر تحریم‌ها بر محیط زیست

آیا تحریم‌های بین‌المللی بر محیط زیست ایران اثر گذاشته

اشتراک گذاری

Exit mobile version