رکاب زدن از آستارا تا چابهار برای نجات جنگل‌های زاگرس

محمد تاجران؛ سفیر صلح، فعال محیط زیست و بنیان‌گذار انجمن «ما به درختان نیازمندیم» تصمیم گرفته که پویشی برای نجات جنگل‌های زاگرس، منبع ۴۰ درصد آب شیرین کشور و زادگاه حیات وحش ایران، راه اندازی کند و از آستارا شمال غرب ایران تا چابهار جنوب شرق را رکاب بزند تا با کمک‌های مردمی تجهیزات اطفای حریق برای نیروهای بومی زاگرس فراهم کند.

 

محمد تاجران که چهل و هفت کشور دنیا را با دوچرخه سفر کرده‌، در ژنو سوئیس انجمنی با عنوان “ما به درختان نیازمندیم” تاسیس کرده‌ است.

 ما به درختان نیازمندیم  قصد دارد با ایجاد شبکه و با کمک مدیران اجرایی و اعضای مستقر در هر کشور برنامه‌های آموزشی خود را به مدارس برده و در دوره‌های کوتاه‌ مدت توجه کودکان را به محیط زیست جلب کند.

در برنامه این انجمن آمده است که در پایان هر دوره آموزشی، کودکان به یک کار عملی و میدانی مانند درختکاری یا پاکسازی محیط زیست تشویق خواهند شد.

محمد تاجران می‌گوید:  هدف این انجمن ادغام دانش و معنویات است تا به جای صرفا آگاهی دادن به کودکان، آنها را علاقمند کنیم که با راهکارهای ما خودشان این راه را دنبال کنند.

تاجران می‌گوید که جهانگردی را با هدف کاشت درخت در کشورهای مسیر آغاز کرده‌ بود، در همان ابتدای کار به همراه یک دوچرخه سوار سوئیسی در جایی در نزدیکی مرز پاکستان و هند اولین درخت این پروژه را کاشتند.

گرچه  دوچرخه تنها وسیله  برای انجام این پروژه‌ها به همراه دانش، آگاهی، پشتکار و روابط موثر اوست اما از آنجا که آلاینده نیست بهترین وسیله ممکن برای رسیدن به اهداف محیط زیستی می‌تواند باشد.

محمد تاجران

اشتراک گذاری